Personalisatie is anno 2020 niet meer weg te denken in de marketing. Adverteerders bouwen volop aan multidisciplinaire teams, die de juiste boodschap, op het juiste moment, op het juiste kanaal (en in juiste context) aan de juiste persoon kan tonen. Uiteraard een nobel streven om deze ‘holy grail’ in de marketing te kraken en hiermee eeuwige roem mee te vergaren. [Meer weten…]
Het afgelopen jaar is de vraag naar de impact van marketing verder toegenomen. Marketeers worden steeds meer gedwongen hun keuzes te onderbouwen en rechtvaardigen op basis van data.
Uiteraard vind ik dit, als marketingscientist, een logische, maar bovenal mooie ontwikkeling. [Meer weten…]
Recent heb ik met verschillende adverteerders weer gesprekken gehad om hun klantdata te gebruiken in media campagnes.
Dit is vaak onderdeel van smart marketing, waarin adverteerders de impact van marketing willen vergroten door personalisatie, ofwel gedifferentieerdere communicatie.
Personalisatie ‘at scale’ vraagt een behoorlijke inspanning van de organisatie (en bureaus), omdat vele disciplines bij elkaae dienen te komen. [Meer weten…]